A.I.R.M.A.T.A

Posted by NIZA.Ati on Wednesday, January 21, 2009 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
Lately ni, hati niza sedey sgt... Tp aku tahan & tahan... Tambah pulak dengan panas dlm badan lagi... Byk sgt perkara yang berlaku di sekeliling niza perkara2 yang membuat kan niza terpakse memendam... Ntah la..kadang kite dah btau...org kate kite tak btau... Kadang pula niat kite disalah ertikan...

Skrg ni tgh hujan...ketika ni niza tengah menunggu hujan berhenti sebelum nak ke komuter shah alam mengambil coach niza. Ade hal skit.

Sambil2 menunggu, niza on9 kat ukhwah.com... Melihat2 info terkini... Dan niza berhenti pada satu tajuk ni... Lembutkan hati suami dan membaca apa yang perlu. Kisah seorang isteri... Ni niza copy dr portal tu...

memang salah saya, tapi bukan kerelaan saya, saya terkena buatan org,saya tahu org tu memang dengki tengok kebahagian kami..dah lama dah perkara tu berlaku, lebih kurang 8 bulan yang lepas, suami saya spti tak percaya padahl sama-sama pergi berubat..
sekarang ni dia macam teringat2 kisah tu, seolah-olah dia tak pernah buat salah yang dia nampak kesalahan saya saja.
sekarang ni suami saya diam tak hendak bercakap, just yang penting saja, kadang-kadang time tengah marah dia cakap dia dah tak ada hati.. adakah kerana ego dia.
mmm, entah lah, saya tak henti2 berdoa ni..

Hah...kasi feel lagi la....ni kat bawah ni..lirik lagu Nash - PADA SYURGA DI WAJAHMU...sile la..
Tuhan sengaja menduga kita
Di mana kesabaran manusia
Engkau isteri yang ku sanjungi
Lambang semangat cinta dunia

Pasti engkau terkenangkan
Peristiwa semalam
Saatku menggadaikan cinta
Pada onak dan duri asmara

Entah di mana akal fikiran
Hingga sesat di jalan yang terang
Ini suratan yang diberikan
Menguji kekuatan jiwa

Waktu engkau ku lupakan
Dalam kemarau panjang
Betapa hatimu rela
Demi melihatku bahagia

Kau menahan segala siksa
Di hati hanya berdoa
Mengharapkan aku kan pulang
Agar terang cahaya

Ku yang hanyut di arus dosa
Di laut ribut melanda
Dan berenang ke pelabuhan
Kasih sayang sebenar

Air mata cinta darimu
Ku menjadi rindu
Pada syurga di wajahmu
Tiada tanda kau berdosa

Biar aku cium tangan mu
Membasuh lumpur di muka
Ku yang hanyut berarus dosa
Di laut ribut melanda

Kau menahan segala seksa
Di hati hanya berdoa
Ku berenang ke pelabuhan
Mencari cinta sebenar

Kan ku tahan apa hukuman
Di hati hanya berdoa
Biar aku cium tangan mu
Sekali lagi bersama

Bukan sekali jalan berduri
Hanya tuhan yang pasti
Mengerti...

Jika kita berada dalam situasi ini...apakah perasaan kita? Sedey bukan... Even skrg, walaupun niza belum kawin... Sebagai seorang wanita...pasti terkesan dihati... Berat yang melihat berat lagi yang memikul... Niza sering terfikir...samada kene buatan org atau tidak... pernahkah kita menghargai PERHUBUNGAN KITA BERSAMA ORANG DISEKELILING KITA? KAWAN2 KITA? ORG2 YANG KITA SAYANGI....Perasan atau tidak...banyak entry niza yang menyentuh hal ini...kenape? Sebab...ada sesetengah org sanggup berkorban demi kawan & org2 yg disayangi... Tapi sejauh manakah mereka menghargai die? Sedey bukan... tapi itulah kehidupan yang ada sesetengah kite terpaksa tempuhi... Hingga kadang airmata yang mengalir terlalu segan tuk mengalir lagi....

Niza dah nak keluar...jadi..niza akhiri entry ini...dengan mendoakan buat sahabat2 niza & org yang niza sayangi berada dalam keadaan suka & bahagia... Andai ada salah & silap niza pada kalian...niza minta maaf... Niza sayang korang... sekali pun mungkin selepas ini andai ape2 terjadi...niza akan simpan kenangan bersama korang.... Wassalam....

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri