Hargailah...Selagi Masih Ada....

Posted by NIZA.Ati on Saturday, January 31, 2009 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
Huaa....kawan2 Niza sume ke pahang...ade program homestay... Sebenarnya WAJIB pegi tuk student part 6 Bachelor of Sc. (Hons)(IT). Tapi Niza xdapat pegi..ade hal lain... Kene g negeri lain lak...



KEPADA MAMA and ADIK....
Sorry xdpt join..huhu... Ooo...nak jeleskan Kak Long ea...siap hntr MMS lagi..chet...
Xjeles pun... Tapi...borink ooo....xde orang nak sakat...MAMA...i miss u...nak BABAB MAMA...haha... rase len mcm je xkasi "lawyer" pada Kak Leli wlp sehari...haha...

Hari jumaat tu, Niza balik ke rumah petang...we all b- malam..jd Niza balik rumah dulu... Sampai2 kat rumah...niza diSAMBUT dengan PELAJAR2 sek KAFA...budak2 laki yang main bola kat luar... Heh....depa nampak je...terus salam Niza cium tgn...ade antara mereka yang dah kenal Niza sbb Niza ade gak jage time depa cuti sek ritu...kebetulan Niza lak cuti sem

Masuk2 je rumah, byk pulak soalan budak2 ni...comey jek... Terhibur la juga hati ni setelah sekian lama sedey... Ade gak tu yang buat Niza naik angin... Tp xpe la..sabor je la...

Ape kene mengena dgn tajuk di atas? Hah..ni baru nak masuk...

Berapa ramaikah MANUSIA yang mengHARGAI kehadiran MANUSIA LAIN dalam HIDUP?
IBU BAPA sudah semestinya perlu kita HARGAI...walaupun dia tidak menjaga kita... Tapi mereka tetap ibu bapa kita... Ni Niza xnak kupas...sebab semua orang tahu dan sedar.

TAPI............

Orang sering terlupa tuk mengHARGAI teman & kawan yang disisi...yang sentiasa menemani... Hidup manusia ni pelbagai ragam... Dan semua org penah buat salah dalam kehidupan... Tapi tak semua orang berHATI MULIA tuk memaafkan... dan... TAK SEMUA KAWAN... tahu mengHARGAI KAWANnya...

Niza sayang MAMA...Niza sayang ADIK... dan Niza sayang kwn2 Niza yang lain... Ramai sgt kwn Niza...xleh nak sebut semua... Tp sudah semestinya yg ex-sabian, ex-uitmcs, & My HAPPY FAMILY CS220...




SAHABAT...siapa mereka?
Merekalah yang sentiasa bersama kita menjalani kehidupan, mereka yang banyak membantu ketika kite dalam kesusahan... mereka yang mengambil berat tentang kita... sehingga kadang2 ade perkara yang tak dapat kita nak beritahu keluarga tapi kita beritahu mereka... Sebab...dalam usia yang begini...sebenarnye kita lebih rapat dgn sahabat... dan mereka memahami kita seadanya kita yang sentiasa bersama mereka... dan sebenarnya, kalau dihitung waktu, masa2 kita byk dihabiskan bersama mereka.... Di dalam kelas kita belajar, diluar kelas kita berdiskusi & beraktiviti, dirumah/penginapan kite ber"YM". Ku kira...itulah masa2 ku seharian... dari pagi hingga ke malam...

Kita berkongsi suka & duka kehidupan bersama sahabat, kita menangis kerana kita sayangkan sahabat kite, kita jadi CERIA kerana sahabat kita...

TAPI...berapa ramaikah yang akan ingat sahabat apabila masing2 sudah bekerja? Ku kira..Niza antara org2 beruntung...sebab SAHABAT Niza semua di KL-Selangor... Senang nak keep-in-touch. Teringat time praktikal ritu... Niza, Kak Leli, Yoyo & Abg Isma sempat lagi lunch sesame wlp msg2 keje tempat lain2 kecuali Niza & Kak Leli (sayang la...xde gambo..huhu...)

KADANG,
kite terlepas pandang hati kawan kita... Dia selalu menceriakan kita, tapi bila die duka... kite sering terabaikan... (Lau Niza ade TERbuat..sorry). Bila dia sunyi & perlukan kawan tuk SMS...kita tiada tuk nya... Kenapa jadi begitu? (Tiru macam Niza la... Slalu SMS MAMA time cuti2...kan..kan..kan ;-) ) Hehe...Niza anak (Kak Long) yang baik...hehe....

Tu pasal SAHABAT....

TENTANG TEMAN....
Tanda sayangkah jika sakitnya tak pernah kita endah? Sayangkah jika die mencari kita tapi kita tiada tuk dirinya? Cube fikirkan... Antara kita & dirinya...siapa lagi yang selalu bersedia? Mungkin ada yang beranggapan... tak perlukan balasan... TAPI... setiap perhubungan PERLU anda pengHARGAan... HARGAI... Kite perlu menghargai kehadiran dirinya dalam hidup kita... Tapi.. BAGAIMANA? Cukuplah yang menunjukkan kita mengambil berat tentang dirinya... HATI itu bukan barang dagangan... Cerita Tentang Hati? Click HERE. Terus baca topik HATI sebagai sambungan...kepada yang dah bace...
HARGAILAH SELAGI MASIH ADA..... HIDUP DI DUNIA INI SEMENTARA.... JIKA TIDAK SAAT INI...BILA LAGI...? MUNGKIN SUDAH TIADA ESOK BAGI KITA....

categories: , | edit post

2 comments

  1. betul2...weee

     
  2. yOyO Says:
  3. Rugi woo.. tak g...
    tapi nk wat cne.. maybe ada hikmah dsebaliknyer... Cheer up.. hee..
    MMmuuaaahhssxx...

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri