Lawak Ganu....

Posted by NIZA.Ati on Tuesday, April 28, 2009 [ ]

There was one family of terengganu people nak balik raya and they were stuffed into one kancil. Seven of the family members all together. So the mum said,

Mum: Guane ini..penuh kereta. Dok muak ayoh mu wey!

Dad: Betul jugok. Guane nok buak ini? Lamo dok sapa kampong.

Mum: Tujuh oghang dokleh sumbak masuk kereta kancil ini. kecik do'oh.

And then they were thinking and thinking of the solution to their problem and how to make some space in the car. Suddenly their youngest son shouted...

Son: Abah, umi... Awang tau doh guane nok buak. kita sekarang ada tujuh oghang. Tamboh lah soghang lagi. baru jadi 'LAPANG'...!!!
bijak.. bijak..

- from ukhwah.com

categories: | edit post

2 comments

  1. Anonymous Says:
  2. ieda yang manis berkata : lawak2.. org megat panji alam memang sayang "g", lau takde "g" mmg tak logik la dunia ni.. hi7.. lau takde "g", takde la jugak lawak ni... hu7.. zati, lau de lawak "g" ni lagi, jgn lupe publish tau... baru org ganu senyum lebar.. mcm i skg ni.. ha7..

     
  3. nizaati Says:
  4. nizaati yang cute berkata: Haha... Mane leh 'g' jek..kene gak yang lain...maklumlah...kita kan "Malaysia"..haha...

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri