Sekretariat Mahasiswa Fakulti FTMSK/FSKM

Posted by NIZA.Ati on Thursday, October 15, 2009 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,


Kami Sekretariat Mahasiswa Fakulti FTMSK/FSKM. Dulunya dikenali Sekretariat Majlis Perwakilan Pelajar. Nama persatuan kami di fakulti adalah DnA Society. Kami bersama selama 2semester, ada yang lebih hingga ke 6semester dimana penglibatan sejak diploma hingga ke degree. Ada yang juga merupakan bekas Majlis Perwakilan Pelajar dari cawangan (seperti saya), ada juga bekas pemimpin persatuan. Ada juga yang masih baru tapi semangat berkepimpinan.

Kami lakukan pelbagai kerja. Kami adalah pelajar, kami adalah pemimpin. Kami melakukan macam-macam aktiviti tuk fakulti dan pelajar lain. Walaupun kadang-kala kami terlalu sibuk, walaupun kadang-kala kami tidak sihat, walaupun kadang-kala kami mendengar suara-suara sumbang pelajar lain, walaupun kami diberi puji-pujian. Tapi kami tetap melakukan tugas-tugas kami penuh rasa tanggungjawab.

Kami ke kampus cawangan demi memperkenalkan matapelajaran degree pada pelajar cawangan supaya mereka lebih tahu apa yang mereka mahukan. Kami juga mengambiltahu kebajikan pelajar. Kami sudah ke Utara (Perlis), Selatan(Johor), Barat(Perak), Timur(Kelantan) malah di kepulauan Borneo juga iaitu di Sarawak. Tapi, kami hanya mampu membantu menjadi orang tengah, yang pasti semua itu terletak pada diri pelajar dan pengurusan fakulti sendiri.

Kami membantu pensyarah lain di dalam PPKP. Kami menguruskan aktiviti Minggu Mesra Siswa, Anugerah Dekan, Malam Pra-Graduan, Karnival, dan macam-macam lagi termasuklah membantu kelab-kelab program di dalam fakulti.

Sekuat mana kami bekerja, lebih kuat ukhwah antara kami. Mengharungi pelbagai perkara sepanjang kami bergelar pemimpin. Setiakawan itu paling penting dalam berukhwah antara kami.

Dibelakang kami, terdapat ramai orang yang memberi semangat. Dekan FTMSK/FSKM, Tim.Dekan, para pensyarah dan paling penting setia tetap bersama kami adalah Puan Aidawaty yang mempercayai kreabiliti kami dan menjadi penasihat kami. Tidak lupa yang utama...Allah Yang Maha Esa.

Jauh kami melangkah, berat yang kami pikul. Pada kami hanya satu... Membantu semua pelajar. Andai kurang atau terlebih, ketahuilah, kami hanya manusia biasa yang juga pelajar seperti anda.

DnA Society / Sekretariat Mahasiswa Fakulti TMSK 05/06
(batch lain, Niza takde gambar)

Lawati Portal Alumni DnA Society. Pendaftaran hanya untuk Alumni. Terima Kasih



-tetiba je nak coretkan sesuatu-


7 comments

  1. Suke3x!!! :D

     
  2. nizaati Says:
  3. cetusan rasa...tp ayat tak cukup power la plak ;-)

     
  4. rinozeen Says:
  5. ape plak tak ckup power?? mmg terharu sgt lak bace huhuhuhu

     
  6. nizaati Says:
  7. Erk..biasenye ayat lg power..haha.. Agaknye sbb bz td ;-) Eh, sape ni erk? Papepun, syukron sbb ziarah

     
  8. rinozeen Says:
  9. rinozeen aka fahmi keke... lpe lak nk btau , yang gamba akak tu, SUPER IMPOSE JEK HAHAHAHA :d

     
  10. rinozeen Says:
  11. jgn mara ye ??? ;)

     
  12. nizaati Says:
  13. lor..akak dah lame tau la psl gamba tu..sblm terbitnye buku lagi..sblm gamba tu siap lg =P Lupe la tu..dah tua adikku ini

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri