Sesuatu di Antara Waktu

Posted by NIZA.Ati on Monday, November 23, 2009 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
Tiba-tiba, Niza ingin mencoretkan sesuatu yang membuatkan Niza kadang-kdang terfikir.

Dalam dunia ni, kita akan temui pelbagai ragam manusia, tapi ragam yang paling kita ingati adalah ragam yang dekat dihati kita.

Kadang-kadang seorang manusia tu mampu menjadi orang yang paling kita rasakan menyanyangi kita. Kadang-kadang mereka juga mampu membuatkan kita rasa hina kah kita di mata mereka. Kadang-kadang mereka memarahi sesuatu yang langsung tidak salah kita lakukan sedangkan mereka menyatakan itu salah walaupun mereka sendiri yang melakukan begitu.

Kadang-kadang, kita bagaikan orang yang paling dihargai, tapi selebihnya kita merasakan kitalah orang yang langsung mereka tidak ambil kisah.
Benar ku mencintaimu, Tapi tak begini (Separuh Jiwa Ku Pergi, Anang)
...dan...sesuatu diantara waktu itu, pernah wujud kisah kita bersama... mengharungi suka duka... tetapi selebihnya merasakan kedukaan yang diharungi sendiri...

Ada sesetangah manusia, yang mampu dan sering memaafkan orang lain walaupun kemaafan tidak dipinta. Tetapi parut yang ditinggal, sebenarnya tersisa tuk dihapuskan. Ada manusia mampu tersenyum di mata orang lain, tapi tangisan dihati.

Firman Allah swt, : "Dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang lain, Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan" (Surah Al-Imran:Ayat 134)
Dosa mu ku anggapkan debu, bisa diterbang angin yang lalu. Ku sedia memafkan mu biar aku berparut seribu. Asal sembuh luka mu pahit ku, rasa madu. (Di Rantai Di Gelangi Rindu, Exist)

Ada manusia, mampu tuk terus menyayangi semua orang, meskipun belum tentu semua orang yang dia sayangi itu menyayangi dirinya.

...dan kadang-kala ku terfikir... inilah ragam manusia, yang tiada keadilan. Peperangan berterusan kerana kepentingan diri.

dan aku... menyimpan sesuatu yang terlalu berharga, tapi mungkin tidak untuk mereka.

Maafkan aku~

WaAllahualam

categories: , | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri