Kata-kataku... Buat kamu...

Posted by NIZA.Ati on Tuesday, February 2, 2010 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,

Tak sangka pula kata-kata aku tu mendapat perhatian sebegitu... Apakah? Ok... ada sedikit luahan rasa sesorang pada ku... bukan luah rasa la kot... Tapi die cuma bercerita... Lalu aku pun berkata sesuatu ayat yang dapat menyenangkan hati dia... (ye..aku akan keluarkan kata-kata tuk menyenangkan hati orang lain). Antara kata-kata aku...

"Kadang-kadang seseorang itu bukan yang terbaik untuk kita, tapi mungkin kita yang terbaik untuk melengkapinya"


Kata-kata ku itu telah menjadi status seorang kenalan ku di Sarawak dan juga rakan seAlumni SMF ku di FB(facebook)... berdasarkan feedback dari rakan-rakan mereka, ramai yang bersetuju dengan kata-kata aku itu. Aku tak rasa ayat tu lebih kepada "memuji diri sendiri" tapi secara relavennya, banyak kes yang aku jumpa begitu. Dan aku lebih merasakan ini adalah lebih kepada "pengorbanan". Pengorbanan yang perlu dihargai.

Wutever it is, sebenarnya kita adalah saling-melengkapi. Kerana itulah kita perlukan keluarga, kawan-kawan, sahabat dan teman. Kerana kita punya sikap yang tersendiri. Mana yang baik, ambil la jadi teladan, mana yang buruk jadikanlah pengajaran.

Itu sahaja dari aku hari ni... (sebenarnya nak tulis pasal lain, tapi lain pula yang aku berceloteh di sini)

Adios,
Wassalam (^_~)

categories: | edit post

2 comments

  1. I LIKE~ XD

     
  2. nizaati Says:
  3. mentang2 la kat sini xde "like" kan...hik3... (^_~)

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri