Kehidupan L.A.T.E.L.Y~

Posted by NIZA.Ati on Sunday, August 15, 2010 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
sekarang masih dalam waktu sahur, ntah kenapa hari langsung tak berselera nak makan, aku hanya minum susu HIGOAT shj. Lately ni, macam2 hal jadi. Aku hangin dengan bos, kes ni tak perlu la aku nak kongsi kot. Then kereta aku naik temperature lebih dari H pada Jumaat lepas.

Sebenarnya, a day before kejadian, aku memang nak isi air kat tang tu, tapi sebab aku baru sampy di rumah sebab pulang dari keja, jadi aku biarkan dulu kereta aku sejuk, last2 aku lupe terus. aduh~ tu yang teruk kene bile balik dari kene hari Jumaat. Mujurlah aku balik awal hari Jumaat tu, lau x, berbuka tepi jalan je la gamaknye aku (tapi takde bekalan pun dalam kete tu~) . Dah lew time bulan pose ni jalan punyelah jam. Ade gak la yang tersekat kat Federal tu plak. Time kete aku temp naik tu, aku dah kat kawasan Damansara, dah nak sampy rumah dah pun, tapi ade la dalam 3minit perjalanan lagi, bile aku tengok temp dah sampy H, aku terus brenti tepi. Aku nak bukak n isi air pun xleh lagi sebab panas, jadi aku amik cab terus balik rumah. Petang tu, dalam kul4 aku g dengan mak aku amik kete. Setelah isi air, ayah aku bawa kete tew~ Aku ngan mak serta adik aku terus balik ke rumah Selayang dengan kete waja mak(dah lame aku tak naik kete yang orang bawa~)

Hari Sabtu, aku bawa kete tu g bengkel tuk tukar mounting. Lau ikut perancangan, aku nak tukar pas raya sebab gaji aku naik start bulan ni, tapi cam dah terpaksa... nak tak nak aku bawa kuar jugak la duit aku... huk3... T_T Pastu aku baru perasan yang lampu break aku sebelah xmenyala (sebab ayah aku bawa kete n aku nek kete mak dibelakang, barulah aku nampak..huk3) jadi tukarlah bar lampu skali. Pastu mak aku suruh tukar meter minyak, sebenarnye meter minyak aku tu takde la prob sgt pun... kdg2 je wat hal, tu pun lau ketuk dah ok... hak3... sebabnye die melekat kat cermin... mak aku suruh tukar, jadi tukar je lew~ total aku kene RM330. Ok la tu... aku memang budget dalam RM400.

Tu hal kete, hal ke"hidup"an aku ni. Hurm... ntah la... aku sebenarnye sangat berkecil hati... terasa diri ini jauh diletakan dibelakang antara semua orang. Setelah ape yang berlaku, tiba-tiba aku terasa hati aku semakin tawar~ Kerana hati ini telah dilukai... chewah~ cam tajuk lagu la plak kan. Bile kawan aku tujukan lagu kat bawah ni pada aku di FB, sedeynye aku rase~



Aku boleh cakap aku tak nak pikir hal ni, tapi hakikatnye? hurm... Ya Allah, aku mohon diberi kekuatan tuk hadapi hari-hari yang mendatang. Biarlah... sejujurnya aku dah berserah~ aku redha~ Ape yang penting, aku tak mahu kisah ini menjadi seperti kisah kawan baik aku dimana apabila sampy masa, semuanya sudah terlambat tuk membetulkan keadaan. Sekurang-kurang apa yang berlaku pada kawan aku tu, ketika ini umurnya baru 24 sedangkan jika itu berlaku pada aku, sudah memang terlalu lewat usia aku kot~ 27-28? Atleast, kawan aku ada pilihan yang lebih baik.

Kawan aku mendoakan ade miracle yang akan berlaku pada kisah aku dan kawan aku tu... tapi sejujurnya aku berharap kawan aku akan bersama orang yang terbaru ni, yang tahu menghargai dia, yang penyabar... Buat kawan aku, aku rasa ko dah jumpa orang yang baik tuk ko, dan aku rase detik demi detik cubalah tuk melepaskan dir dari hati ko. Walaupun ko dah cakap pada dia ko dah lepaskan die dari hati ko, tapi tu hanya di mulut ko sedangkan dihati ko belum. Wutever it is, aku mahu kau bahagia sahabatku. ^^ Nice conversation dgn ko dat morning my dear.

Oklah, sampy sinilah dulu entry aku kali ni, dah nak masuk waktu Subuh pun ni. Selamat berpuasa anda diluar sane... jage diri hiasi peribadi.

Wassalam

categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri