Berikan Aku Kekuatan, Berikan Dia Petunjuk Kebenaran

Posted by NIZA.Ati on Wednesday, September 1, 2010 [ ]

Winamp: Open Your Eyes by Maher Zain
Status FB: Ya Allah. Berikan aku kekuatan dan ketenangan, berikan dia petunjuk kebenaran, bukakanlah hatinya Ya Allah.
Status YM: (offline)

Assalamu'alaykum wbt,
Sobahaal Khoyr buat semua. Pagi tadi, ketika sedang bersiap mahu ke tempat kerja, Niza melihat muka Niza dicermin. Lalu menyedari "Aku semakin tua meskipun tiada kedutan. Dimana wajah ceria, meskipun tersenyum, tapi dihati aku terluka, aku bersedih"

Ya Allah. Aku tak mahu mengalirkan airmata ini, tapi setiap kali aku teringatkan apa yang berlaku semalam, setiap kali itu airmata ku bergenang. Ya Allah, mengapa kau hadapkan aku perkara begini. Sejauh mana kemampuan ku Ya Allah.

"Dan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal yang saleh, Kami tidak memikulkan kewajiban kepada diri seseorang melainkan sekadar kesanggupannya, mereka itulah penghuni-penghuni syurga; mereka kekal di dalamnya." (QS. Al A'raaf, 7: 42)


Ya Allah, jika ini perjuangan ku. Tabahkan aku, cekalkan hatiku, kuatkan semangatku, tenangkan aku, Sabarkan aku, makbulkan doaku. Umur ku semakin meningkat Ya Allah, aku tidak mahu persiakan umur ku tanpa redha Mu Ya Allah. Bantulah aku Ya Allah. Bukakan hatinya, tenangkan hatinya, kembalikan hatinya kepada Mu Ya Allah, tunjukkan jalan menuju Mu Ya Allah.

"… dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya, tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir." (QS. Yusuf, 12: 87)

Hanya Engkau tempat ku meminta. Engkau Maha Mengetahui, Engkau Maha Melihat dan Engkaulah Maha Adil Ya Allah.

Amin Ya Rabbal'alamin


categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri