Soal Hati

Posted by NIZA.Ati on Sunday, November 21, 2010 [ ]

Winamp: Let Me Be The One by SS501
Status YM: Meniti Batas Waktu (private blog) with new n3~ (Malam ni, tengok bulan k... :) )
Status FB: Tajuk malam ini (di terangi cahaya bulan yang terang) = Soal hati... :)

Assalamu'alaykum wbt,
jam menunjukkan 11.16pm, adalah agak pelik jika Niza masih on9 di ketika ini sedangkan esok nak bangun jam5.30pagi tuk masak. Ye~ tapi itu hakikatnya. Diri ini sedang berSMS bersama seorang teman yang telah di anggap seperti kakak sendiri. Membicarakan soal hati...bukan hati Niza...tapi hati dia... (both maybe cume Niza punye dah settle abes awal2 lg).

Inilah soal hati, yang tak semua orang akan mengetahuinya... tetapi hanya kepada orang-orang tertentu sahaja... terima kasih kerana mahu berkongsi dengan Niza... seperti mana yang Niza kongsikan soal hati Niza terhadap akak...

Soal hati, hanya Allah sahaja yang tahu apa yang tersirat di hati setiap insan. Hanya Allah yang tahu bagaimana perjalanan itu bermula dan dimana akhirnye soal hati ini. Hidup ini penuh dengan kejutan tapi pada Niza inilah hakikat kehidupan. Perkara yang datang kadang2 tidak terduga tapi ada yang suda pun terduga. Sebarang kemungkinan akan timbul dan berlaku.


Ia akan habis disitu... ye... disitu... ditempat kejadian... tapi dihati dan fikiran kita... kita akan ingat sesuatu itu hingga membuat kite tersenyum atau marah sendiri... kadang2 pada sesuatu yang indah, kita akan terasa seperti mahu meramkan detik2 itu dalam video supaya kita dapat melihat berkali2... ^^ chomel je kan... Niza selalu terfikir begitu... ^^

Soal hati... semoga Allah memberi jawapan kepada hati2 kami... yang mengharap redhaNya... mati dan hidup kami adalah kerana Allah... insyaAllah...

Ok, need to 0ffline now~ solat sunat sebelum tidur dan harus melelapkan diri ini supaya isok masih punya kudrat tuk bangun masak & mengemas peralatan kucing2 ku sekalian~

Wassalam

categories: , | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri