Jangan Menafikan Apa Yang Ada Di Hati

Posted by NIZA.Ati on Wednesday, January 5, 2011 [ ]

Winamp: Kasihku Abadi by Inteam
Status FB: hanya mengharap ape yang terbaik~

Assalamu'alaykum wbt,
Tajuk entry ni cam novel kan? ^^ tu ayat yang diucapkan kepada Niza oleh seorang sista!~ Apa yang ada di hati ini? Hanya Allah yang tahu. ^^

Hati ini kuat... memandang segalanya... mengetahui segalanya apa yang tersurat meskipun tidak di zahirkan... bukan pada dia... tapi orang-orang disekeliling dia... dan kerana itu... kerana Niza mengetahui... membuatkan Niza hanya mampu senyum... kerana dengan senyuman itu mampu menyembunyikan macam2 perkara yang bersarang di hati ini...

Jika ini yang Allah mahu tunjukkan... InsyaAllah Niza cukup kuat tuk mengetahui... Jika apa yang berlaku adalah jalan ta'ruf nya... insyaAllah Niza pasti akan hadapi... meskipun penat... akan terus Niza ekori & redha...
Ya Allah, aku memohon pilihan dengan ilmuMu dan memohon takdirMu dengan
kekuasaanMu. Dan aku memohon daripada kelebihanMu yang amat besar. Sesungguhnya Engkau sahaja mampu segalanya dan aku tidak mampu dan Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui. Engkau mengetahui segala perkara ghaib. Wahai tuhanku sekiranya /engkau ketahui bahawa perkara ini adalah yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, didalam kehidupanku serta kehidupanku selanjutnya, maka takdirkanlah perkara itu untuk ku serta permudahkannya untuk ku dan berkatilah aku padanya. Sekiranya Engkau ketahui bahawa perkara ini adalah bukan yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, di dalam kehidupan ku serta kehidupan ku selanjutnya, maka jauhilah daripadanya serta takdirkanlah yang terbaik buatku serta berkatilah aku.
Yang pasti... Niza sangat tenang... meski apepun ketentuan Allah... Niza dah bersedia tuk hadapi... insyaAllah...

p/s: ku harap hanya keIKHLASan dan kuRINDUkan keRAMAHan, aku inginkan keMESRAan berKEKALan berpanjangan...

Wassalam

categories: | edit post

6 comments

  1. Yenyen Says:
  2. kak niza...
    rindunya...
    selamat tahun baru. semoga tahun baru lebih baik dari tahun sebelumnya. semoga diberikan lebih ketenangan dan kebahagiaan. ^_^

     
  3. NIZA.Ati Says:
  4. ehe~ rindu yen2 jugak.... lame x nampak kat sini... almaklumlah cuti sem kan... balik srwk la ya~ ^^ so now kat shah alam dah? selamat tahun baru gak tuk yen2... smg lebih baik thn ini lebih memberi kebahagian tuk yen2 ^^

     
  5. Yenyen Says:
  6. ^_^..hihi...dh kat shah alam dh.. buat entry marathon kat blog akak.. ehehe...

     
  7. NIZA.Ati Says:
  8. ehe~ comey... MARATHON... banyak tu~ ^^ larat ke? ^^

     
  9. Yenyen Says:
  10. larat2...hihi
    yenyen suka baca blog akak. ^_^v
    inspiring me.

     
  11. NIZA.Ati Says:
  12. ehe~ tx coz menjadi pembaca yg setia & mengomen ^^ ade org jd pembace setia tp xkomen ^^ tp apepun ape yg akak shared dlm ni tuk smua... moga ada yg dapat guna pakai pd org len or ambil semangat akak... insyaAllah... to to u dear ^^

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri