Cukuplah Sampai Di Sini

Posted by NIZA.Ati on Tuesday, May 10, 2011 [ ]

Winamp: Mencari Solehah by Aiman

Assalamu'alaykum wbt,
"Tak perlu ada dirimu, andainya menambah luka, tak perlu kau tabur dendam mu, mencipta sengketa lara. Kau noda cinta yang setia, cinta yang membawa, apa kau terlupa. Kau bakar resah yang ku bendung, sabar yang ku rindu, Jenuh ku bertahan"
Memetik bait-bait lirik di atas, ku tuju kepada sahabat-sahabat ku yang berpijak di bumi dakwah dan berpaksi pada agama Islam tercinta.

Kita sering "memberi" kepada orang lain, tapi kita lupa tuk "memberi" kepada diri kita. Apalah guna ilmu yang kita tuntut dari kuliyah, usrah, halaqah dan sebagainya andai diri masih menjadi pewujudnya sengketa, penyampai "berita". Kecewa, itulah yang aku rasa terhadap kalian.

Sebelum ini, pernah di "warning" tentang kalian, tapi hati ku tetap berkata "selagi tiada yang memulakan kepada diri ku, selagi itu hati ku berlapang tuk menerima kalian", tapi hakikat kebenaran di depan mata. Diri ku menghadapinya.

Apa guna berbicara pada golongan yang digelar dia "kononnya baik" itu jika hati-hati sudah mati. Jujur, jalan dakwah ini penuh ranjau berduri, dan kekuatan dakwah adalah ukhwah, tapi jika ukhwah pun tak dijaga, tiada apa lagi yang harus diberi perhatian.

Saat kita ber"argue" itu dan ini, saat itulah para syaitan bertepuk tangan gembira. Benar katanya, "sape suruh rapat dengan mereka". Bukan salahnya diriku rapat dengan mereka atas jalan ini, tapi salahnya ukhwah yang suci itu dikotori.

Meninggalkan mereka, mungkin yang terbaik buat ku~

WaAllahulam, Wassalam

categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri