Diriku Tidak Sehebat Mereka

Posted by NIZA.Ati on Thursday, November 3, 2011 [ ]

Winamp: Zikir - Penenang Hati.

Assalamu'alaykum wbt,
Terasa terlalu lama tidak meng-update blog ini dengan kisah hidup diri ini. Diriku memberi tumpuan 100% kepada kerja. Pagi ke office untuk bekerja. Pulang dari kerja pula menguruskan hal kucing kemudian membuat kerja freelance pula. Sabtu dan Ahad juga diri ini membuat kerja. Sempat juga ke majlis walimah sahabat, meeting Alumni FSKM etc. Pendek kate, kehidupan ku kini 90% adalah kerja. Kebetulan pula Mak ke tanah suci, jadi semua urusan rumah, KAFA, adik juga dibawah tanggungjawab ku. Kenapa Niza? Kenapa bukan abang2 Niza? Sebab Niza je yang berada di KL. Abang sulong di Labuan, abang 2nd di Cyberjaya.


Menyibukan diri dengan urusan kerja mungkin yang terbaik buat Niza diketika ini. Mengharapkan dapat mengetepikan segalanya yang MUNGKIN bukan priority diketika ini. TAPI, ternyata tidak berjaya.


Diriku bukan orang yang hebat yang berada disekelilingnya. Malah tidak mampu tuk menjadi hebat seperti mereka itu. Apatah lagi layak tuk mendampingi orang yang hebat itu. Merasakan diri ini cukup kerdil, lebih baik terus mendiamkan diri. Benar2 pasrah andai punya kesempatan dan peluang. Di hati ini, hanya Allah yang tahu.

Meski ruang dan waktu menjarakkan kita, Niza doakan dia dalam keadaan sejahtera, sentiasa dalam redha Illahi. Moga segala urusannya dipermudahkan, kerana Niza tahu saat ini adalah saat yang mencabar kebolehan dirinya. Allah, sampaikan rindu ini, kasih ini, kepada hamba Mu itu ya Allah. Doaku mengiringi perjalanan hidupmu. Ku salurkan rindu ini melaluiNya.

Wassalam.

categories: | edit post

2 comments

  1. saya amik gambar gadis bersama laptop tu utk jd profile pic saya d FB :) sukaaaa sgt... erk... haruskah sy letakkan kredit pd sesiapa???

     
  2. NIZA.Ati Says:
  3. xpe..amik je... :)

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri