Mungkin Teman Biasa

Posted by NIZA.Ati on Tuesday, November 15, 2011 [ ]

Winamp: Atas Nama Cinta by Kaer Azami

Assalamu'alaykum wbt,
hidup ini tak selamanya cerah, pastikan ada hujan dan ribut. Hidup ini tak selamanya manis, pasti akan ada kepahitan. Lumrah hidup ketentuan Allah dalam menguji iman kita.

Kelmarin hanya tinggal kenangan, bersama peristiwa semalam, tapi adakah hari ini kan bersinar untuk hari esok? Semuanya menjadi tanda tanya.

Niza tiada jawapan kepada semua persoalan, malah untuk menyatakan peracangan juga tidak mampu. Langkah demi langkah meniti batas waktu, usia kian meningkat, alam semakin tua, lalu segalanya semakin usang. Membiarkan waktu terus berlalu, dalam doa ku kirimkan rindu.

Mungkin menjauhkan diri mampu membuang segala2nya yang bersarang di hati ini. Tapi sekuat manakah untuk melawan hati sendiri? Bagaikan tidak mampu tuk terus melangkah, tidak pula mahu berundur. Tapi, mungkin kali ini Niza harus berundur. Ini bukan tempat Niza. Dia bukan untuk Niza. Mungkin~ Secebis mahupun sedikit ingatan pun tiada. Kadang-kala terasa seperti diri ini sahaja yang melonjak, sedangkan pada dia Niza bukan siapa2.

Niza bukan yang terbaik dihatinya, bukan yang terhebat dihatinya, bukan yang terpilih dihatinya.

Mungkin, kita hanya teman biasa. :)

categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri