Hati Manusia Berubah-ubah.

Posted by NIZA.Ati on Friday, December 16, 2011 [ ]

Winamp : Tuhan Berikan Aku Cinta by Ayusltha

Assalamu'alaykum wbt,


The human heart is fickle, there's no such thing as permanence. Love, then hate. Hot, then cold. Upset, then grateful. Full of resentment, then understanding. And so on and so forth.~
Niza rase, ape yang diperkatakan tentang ayat di atas ni sangat betul. Ada ketika kita rapat dengan seorang teman, as time goes by, kesibukan membuatkan kite semakin kurang keprihatinan, ape yang penting kehendak kita tercapai. Lalu, kite mengabaikan, mungkin dalam sedar atau tidak. Kita terlupa bahawa suatu ketika dulu, pernah ade teman yang sering menemani kite saat kite dalam kesusahan, saat kite memerlukan seseorang tuk bercerita, saat kite memerlukan seorang teman untuk menghiburkan hati kite.

Niza rasa, "rapat" membuatkan kite senang tuk terasa berjauh hati pabila keakraban yang pernah ada semakin renggang. Mungkin, lebih baik tidak pernah tuk kite rapat dengan seseorang. Tapi, siapa kite tuk meramal ape yang bakal berlaku.

Mengenali seorang teman yang "pernah" memahami diri kite, serasi dengan kite, mahu menegur kesalahan kite, mahu mengambil berat tentang kite dan mahu menceriakan kite sememangnya sangat indah. Tapi, siapa tahu yang kite akan berjauhan.

Andai mampu diputar waktu, tak mungkin Niza mahu  mendekatinya dan tidak mahu tuk mengenalinya dengan lebih dekat, jika tiba waktu ini yang berlaku. Mungkin, dia tak rasa apa yang Niza rasa, sebab mungkin Niza tidak dekat dihatinya. :)

Moga dia sentiasa dalam keadaan happy  dan sihat. :)

Wassalam

categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri