Siapa Jodoh Ku

Posted by NIZA.Ati on Friday, February 17, 2012 [ ]

Assalamu'alaykum wbt,
Usia Niza sudah pun berganjak ke 26, ada sesetengah orang merasakan memang sudah sampai masanya Niza berumah tangga, ada yang berkata masih punya waktu, masih muda. Hanya senyuman mampu diberi.

Di tanya pula tentang "teman". Terlalu ramai yang ingin mengetahuikan, senang cerite memang tiada siapa2 pun. Bila mengetahui Niza tiada sesiapa, ramai pula yang ingin cube menjadi match-maker. Hadoi~ Rase macam xblh nak terima je. Biarlah Allah tentukan, insyaAllah jika sudah sampai masa Niza, akan berkahwin juga.


Sebenarnya bukanlah tiada TERsuka pada sesiapa, tapi biar hanya Allah sahajalah yang tahu hati Niza. Bukan ape, tak semestinya orang yang kita suka dan sayang tu akan suka dan sayang pada kita. Bak kata mak, biarlah mendapat orang yang sayangkan kita. :)

Lagipun, bila membandingkan diri ini dengan orang yang TERsuka tu, jauhnya perbezaan. Terasa terlalu rendah diri ini. Apalah ada pada Niza, bukan orang hebat, bukan orang yang popular etc.


So, usaha yang mampu dilakukan, hanya doa..... Yakin pada janji Allah. Siapa jodoh ku, hanya Allah yang tahu~ :)

Wassalam

categories: | edit post

4 comments

  1. zatul effa Says:
  2. ohh kak niza,saya juga mula merasai fasa seperti anda..huhuu..agak stress jugaklah bila org lain yg sibuk-sibuk lebih..sedangkan kita tak kesah sangat pun..>.<

     
  3. NIZA.Ati Says:
  4. Effa, kalau org ty2 kite dah mmg ade calon xpe gak... ni xde calon lg.. so agak mcm... hurm... payah nak kate...

     
  5. jalan-jalan baca blog..tersinggah pulak kat blog na'z ni..semoga berjumpa jodoh yang telah ditakdirkan..insyaAllah..

     
  6. NIZA.Ati Says:
  7. jazakaAllah... insyaAllah... amin... tx kile :)

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri