Dia Sahabat

Posted by NIZA.Ati on Wednesday, June 20, 2012 [ ]

Winamp: Doaku UntukMu Sayang by Wali Band

Assalamu'alaykum wbt,

"Kadang2, kite tak pernah sedar pun betapa kita sangat dihargai dan disayangi oleh seseorang, sehinggalah pertemuan kedua. :)"

Itulah Niza belajar semalam. Kadang-kadang kita mendapat peluang kedua tuk sedar tentang kasih-sayang seorang kawan, sahabat dan teman, tapi kadang-kadang langsung tidak.

Bermula di sini....


Malamnya, Niza BBM sahabat ini, tujuan asal hanya tuk memberitahu tentang pemergian Niza ke Tanah Suci pada hujung minggu ini. Tapi dah termasuk bab "kenangan".

ME: U noe what my dear, Waktu naz cite psl zati kat pic shamir td, Zati lgsg x ingat sume tu. Tp, zati sdr btp kite pernah rapat dulu. Bile naz cite tu,Sdgkan zati lgsg x ingat psl zati slalu kaler buku,suke senyum mcm naz ckp.
Naz: Mmm...zaty tau x?Naz ske kwn dgn zaty smpai naz nk jd bestfren zaty.Tp zaty xmo..zaty nk kwn dgn bdk2 hot. So naz sedih..naz kwn dgn org lain
ME: Apelah ade pd zati naz,Mane ade. Knp ckp mcm tu? Sape yg hot tu? Adoi... Btul zati x ingat sume tu naz
Naz: Xtau laa tp zaty xmo tgo naz dh.. Memule zaty masuk skola zaty xde kwn...so naz naaak sgt kwn dgn zaty sbb zaty ade byk kaler...naz ske kaler
Me: Ye ke? Allahuakbar... Sorry sgt naz
Naz: Xpe...sme tu dh berlalu. Zaty syukur ade kwn2 yg baik
Naz: Naz terkejut tau tgk zaty bertudung sme pdhal zaty pakai skirt jer
Me: Kalau dpt diputar waktu,zati akan bkawan dgn naz
Naz: Mmmm zaty dulu garang...penah sape ntah buat naz, naz mrh bdk tu...pastu zaty ske usap2 naz. Tu yg syg tu. Kalo kat bus stop,mesti nk pegang kucing. Naz penakut kucing
Me: Seyes? Ya Allah. betul zati x ingat lgsg sume tu naz :) Adoi...mane daya ingatan zati ni..Huk3.. Zati ingat bende2 drjh 5 n 6 je naz
Naz: Mmmmm iye :)
Me: Pdn la naz ingat zati :) Tx :)
Naz: Biase laa tu.naz paling ingat org yg baik dgn naz....Lpas zaty kwn dgn org lain,hidayat yg slalu ade dgn naz. Mase tu naz rase bertuah sgt. Skrg lg rase bertuah sbb ade zaty..hidayat. Mmm...korg sme baik2
Me: InsyaAllah... :) Zati xtau la naz tau ke x yg zati nk pg umrah ahad ni. InsyaAllah :)
Naz: Ye ke?? Mmmm semoga Allah permudahkan jalan zaty ye?
Me: Sbnrnye slh1 pkr nak bgtau naz td tu lah :)
Naz: Doa byk2 kt sane ye zaty. Doakan hbgn kte kekal dn diberi peluang utk berjumpe
Me: InsyaAllah. Amin... Naz, bday naz 17.7 ke?
Naz: Mmmmm aah. Mane zaty tau?
Me: Tau x, Zati dr dlu ingat zati pnh ade kwn baik name naz33hah z@ini n zati slalu ingat bday 17.7. Dlu kite pnh lost contact,pastu zati xtau camne nak cari naz
Naz: Mmmm... :( zaty buat naz menangis.....Naz terharu.Sbb zaty ingat mcm tu... Zaty tau x,naz mmg carik zaty tau! Mase frendster lg...susah! Xmo carik org len sbb naz ingat zaty je. Mak zaty tu...baik sgt! Naz ske kt die!
Me: Tau x. Stiap kali bday naz,Mesti zati ingat, Date tu mcm dah lekat kat otak zati
Naz: Mmmmm :( sedih....
Me: Sedih knp? :)
Naz: Sbb kata2 zaty tulaa
Me: Ape yg mbuatkan naz ingat sgt mak zati eh? :)
Naz: Mmmm... Die pnah amek zaty mase tu... Pastu zaty ckp ni kwn zaty, naz33hah...pastu naz salam die..mak zaty pn ske usap2 org... Pastu mak zaty puji naz...mase tu naz tgk mak zaty cantik sgt and sgt sgt lemah lembut budi bhs, Smpai naz ckp besar nnti naz nk jd lembut mcm tu
Me: Comel la naz ni.Byk sgt naz ingat ttg zati. N rase bsalah sgt sbb zati xingat kenangan kite :(
Naz: Mmm xpe zaty,Rase2nye...skrg ni,kte kna bina kenangan baru ;)
Me: Yups... Btul. Moga ukhwah kali ni lebih bererti. InsyaAllah
Naz: :). Means a lot to me
Me: Sedey sbb zati x ingat sume tu. Yg zati ingat n snts ingat sejak dlu,zati ade kwn baik name naz33ha zaini which her bday 17july
Naz: U make me cry again
Me: :) ukhwah tu terikat dihati. Ade lebih pd ingatan naz dan ade juga pd ingatan zati. Cume ingatan naz lebih dr zati :) tanda naz btl2 sygkan zati sjk dlu :) N tx a lot dear :)
Naz: :( mmmm btul tuu....Tanx sbb ingat bday naz
Me: InsyaAllah pasni kite leh sambut same2 k. Kalau dijodohkan Allah tuk btemu :)


Ape yang membuatkan Niza sedih dalam conversation semalam, bila diberitahu Niza tak lagi berkawan dengannya. Sedih sebab ada sikap sebegitu. Ntah, tapi semua tu langsung Niza tak ingat. Sebenarnye sejak dari sek ren, Niza slalu berkawan dengan semua orang termasuk orang2 yang tidak mahu dikawan dengan orang lain. Andai dapat diputar waktu, Niza xkan persiakan mereka yang tulus menyayangi kita sebagai kawan, sahabat dan teman.

Pertemuan kedua kami ni pun, kerana FB, dimana Naz sendiri yang terjumpa Niza. Hakikatnya, tak semua orang diberi peluang kedua tuk menghargai orang yang menyayangi mereka. Oleh itu, hargailah mereka yang sayangkan kita sementara masih punya waktu. InsyaAllah.

Ilalliqa', Wassalam :)






categories: | edit post

0 comments

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri