Bicara Tentang Bakal Suami Ku

Posted by NIZA.Ati on Thursday, February 7, 2013 [ ]


Winamp: Mukmin Profesional

Assalamu'alaykum wbt,

teringat convercation between my mom and my little sis last 3 weeks...

Mak: "Sarah nak Kak NIZA kahwin dengan orang macamana?". Tanya ibu ku kepada adik. Niza hanya mendiamkan diri sambil melihat hp, apa yang dibuat dengan hp pun Niza terlupa, yang pasti Niza cuba tidak menunjukkan riak wajah pada persoalan dan jawapan mereka.

Adik: "Ntah. Tapi mesti suami kak Niza nanti bagus, sebab kak Niza kan pemilih".

Niza tersenyum dalam hati jawapan yang diberikan oleh adik Niza. Sebenarnya, ramai yang mengatakan Niza begitu, agaknya terlalu memilih kerana itu tidak berkahwin lagi. Allah lebih mengetahui sebenarnya apa yang pernah berlaku dan bakal berlaku. Niza tidak mengatakan Niza terlalu memilih, sebab pengalaman sendiri menunjukkan Niza tidak terlalu memilih, tetapi pengalaman benar-benar mengajar Niza untuk menjadi pemilih juga. Hakikatnya pada Niza, cukuplah si dia jaga solat, sayang Niza dan tidak merokok. Itu sudah memadai.


Siapa Niza untuk terlalu memilih? Niza juga manusia biasa, ada salah silap dalam kehidupan. Siapa Niza untuk mencari yang sempurna sedangkan Niza bukan yang sempurna. Tetapi Niza mengharapkan dia adalah seseorang yang sentiasa bersama Niza dalam membentuk diri menjadi insan soleh/solehah. Cinta bukan sekadar di dunia, cinta itu perlu menjadi titian menuju ke syurga.


Wassalam

p/s: Kamu yang ku pilih, bukan kerana paras-rupa dan kamu yang ku pilih bukan kerana harta semata tetapi kamu yang ku pilih, kerana agama pada mu, kerana ku percaya kau mampu membantu ku dalam menuju ke JannahNya.



2 comments

  1. Izzat Eshak Says:
  2. Semoga berjumpa bakal suaminya =)

     
  3. NIZA.Ati Says:
  4. amin ya Rabb... Jazakallah kh0yr atas d0anya akhi ejat... :)

     

FOCUS ON ME

FOCUS ON ME
Allahumma habbib ‘abdaka haza ila ‘ibadikal mukminin wahabbib ilal mukminin
“Ya Allah,jadikanlah hambaMU ini dicintai pada hati orang yang beriman,dan jadikanlah mereka menyintai orang yang beriman”

TOPBLOG

Carta Top Blog Muslimah -- Hanan.com.my

Recent Comments

Recent Comments Widget

Followers

Network Blog

Twitter Followers

Kata-Kata Ulama'

Kata Fathi Yakan dalam membincangkan tentang perjalanan dakwah dan jihad:Jalan ini adalah jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki & masa depan. Jalan yang takkan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan hawa nafsu. Tidak sanggup dilalui oleh mereka yang semput dada dan tiada kekuatan. Sesungguhnya jalan ini takkan sanggup dilalui dengan tabah & tetap pendirian, kecuali oleh orang mukmin yang sentiasa bergantung pada Allah. Tak mampu dilalui dengan tabah, kecuali oleh jiwa yang sentiasa menggantungkan & mengharapkan sesuatu kepada Allah

NIZA's Schedule

HARI BERLALU

Bulan / Moon

Popular Posts

Step in here

Zikir Terapi Diri